- Een missie is kort, duidelijk en zorgt voor een emotionele binding met haar stakeholders
- Je projectaanvraag moet overeenkomen met je missie én met de doelstelling van de subsidieverstrekker
Een missie is kort, duidelijk en zorgt voor een emotionele binding met haar stakeholders
Een korte en duidelijke missie geeft sturing aan je organisatie en haar stakeholders en maakt duidelijk waarom je organisatie bestaat. Bovendien: hoe weet je of je succesvol bent als je niet weet wat de missie van je organisatie is?
Een voorbeeld van een goed omschreven missie kun je terugvinden bij het duurzame kledingmerk Patagonia: “We’re in business to save our home planet”.
De missie is kort, duidelijk en zorgt voor een emotionele binding met haar stakeholders.
Ook je eigen missie moet kort en duidelijk zijn en aan de wieg staan van elke subsidieaanvraag van je organisatie.
Je projectaanvraag moet overeenkomen met je missie én met de doelstelling van de subsidieverstrekker
Een van de punten waar subsidieverstrekkers en fondsen naar kijken bij het beoordelen van de aanvragen is of de aanvrager een missie heeft, en of deze missie aansluit bij de projectaanvraag en bij de doelstellingen van de verstrekker.
Op het moment dat je een projectaanvraag doet die ver verwijderd is van je eigen missie en doelstelling kan de verstrekker denken dat de aanvraag uitsluitend uit financieel oogpunt is gedaan.
Verder lezen?
Direct aan de slag met het vinden en aanvragen van financiële middelen voor je organisatie of project
Word ook lid
- Actuele informatie over bijna 2000 subsidies, fondsen, fiscale regelingen en kredieten
- Per regeling alle relevante informatie die je nodig hebt, incl. aanvraagformulieren
- Toegang tot regelingen die je nergens anders kunt vinden
- Handige dossiers helpen je op weg
- Dagelijks uitgebreid en bijgewerkt
- We bestaan inmiddels 15 jaar, en zijn hiermee een van de meest ervaren partijen
- Je bent al lid voor slechts € 30,- per maand