Algemeen

10 Redenen om je organisatie of project te sponsoren

Waarom zal een bedrijf je organisatie of project sponsoren? Als je aan de slag gaat met het werven van sponsors zal dit een van de eerste dingen zijn die door je hoofd schieten. Maar ook bij het onderhouden van de contacten met bestaande sponsors is het belangrijk om je af te vragen hoe je je sponsors nog beter kunt ondersteunen. In dit artikel 10 redenen om je organisatie of project te sponsoren.

1. Naamsbekendheid

Shirtsponsoring, de sponsoring van een zaal of titelsponsoring kunnen de naamsbekendheid van een bedrijf verhogen.

2. Relatiemarketing / Hospitality

Voor een sponsor kunnen de mogelijkheden op het gebied van relatiemarketing en hospitality soms van toegevoegde waarde zijn.

3. Unieke content creëren 

Voor bedrijven wordt het kunnen aanbieden van unieke content, bijvoorbeeld op de website, steeds belangrijker. Een sponsor kan, in samenwerking met de gesponsorde, soms tot unieke content komen.

4. Product of diensten onder de aandacht brengen

Soms zijn de producten of diensten van de sponsor redelijk complementair met de activiteiten of het project van de gesponsorde. In deze gevallen kan sponsoring een mogelijkheid bieden om de producten of diensten van de sponsor onder de aandacht te brengen.

5. Imagoverandering

Wanneer je als bedrijf bezig bent met het veranderen van je imago is het van belang om doelgroepen aan te spreken die passen bij het gewenste imago.

6. Company pride en recruitment

Voor bedrijven is het belangrijk dat de bestaande werknemers trots zijn op het bedrijf, en potentiële werknemers graag bij het bedrijf willen werken.

7. Maatschappelijke verantwoordelijkheid en lokale betrokkenheid

Klanten verwachten meer dan ooit dat bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en lokaal betrokken zijn.

8. Sales

Ook de directe stimulering van de verkoop kan een legitieme reden zijn om te sponsoren.

9. Merkloyaliteit

Sponsoring van culturele en sportieve evenementen blijkt een geschikte manier om loyaliteit aan het merk te creëren.

10. Business to business

Het bereiken van zakelijke doelgroepen kan ook reden zijn om een organisatie of project te sponsoren, zeker als die de zakelijke doelgroep erg aanspreken.

Tip
In het artikel "De motieven van een sponsor" gaan we uitgebreid in op de verschillende sponsoringmotieven. Ook geven we je per sponsoringmotief aansprekende voorbeelden.
In ons dossier over sponsoring kun je alles vinden wat belangrijk is bij het vinden en benaderen van sponsors.
 

Deze informatie bekijken?

Begin direct met het realiseren van jouw ambities. We helpen je met het vinden en aanvragen van financiële middelen voor je organisatie of project!

Meer dan 4800 subsidies, fondsen, fiscale regelingen en kredieten

Jouw eigen persoonlijke dashboard

Alle actuele en relevante informatie onder één dak

Word nu lid

Je bent al lid voor slecht €33,- per maand.
Ja, ik wil nu direct lid worden