Het beleid van Unilever Nederland ten aanzien van sponsoring en partnerships richt zich op een drietal speerpunten: sport & bewegen, natuur & milieu en cultuur. Unilever is een van de grootste internationale aanbieders van consumentenproducten op het gebied van voeding en huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Het is de missie vitaliteit toe te voegen aan het leven. In het verlengde daarvan richten haar activiteiten ten aanzien van sponsoring & partnerships zich op drie gebieden die elk op hun eigen manier vitaliteit in zich hebben: sport & bewegen, natuur & milieu en cultuur.
Unilever Nederland is onder meer Partner in Sport van NOC*NSF, hoofdsponsor van het Oceanium in Diergaarde Blijdorp en sponsor van het Gergiev Festival 2008 in Rotterdam. - Sponsoring NOC*NSF -- Unilever Nederland is tot en met 2008 Partner in Sport van NOC*NSF. - Sponsoring KNVB -- Unilever Nederland is tot en met het WK 2010 in Zuid-Afrika supplier van de KNVB en hoofdsponsor van het voetbalteam Jong Oranje. - Sponsoring World Food Programme -- Unilever is in 2006 een driejarig partnership aangegaan met het World Food Programme van de Verenigde Naties. - Sponsoring Diergaarde Blijdorp/ Oceanium dierentuin -- Unilever Nederland is hoofdsponsor van het Oceanium in de Rotterdamse Diergaarde Blijdorp. - Sponsoring Gergiev Festival 2008 -- Van 6 tot en met 13 september vond in de Doelen in Rotterdam het 13e Gergiev Festival plaats. - Sponsoring Overig -- Daarnaast sponsorde Unilever onder meer Rotterdam City of Architecture 2007.
Criteria
Unilever ontvangt dagelijks een groot aantal verzoeken voor sponsoring of andere vormen van ondersteuning. Bij haar beoordeling van deze verzoeken hanteert Unilever een aantal criteria. Dit zijn onze belangrijkste selectiecriteria: Het verzoek dient ten goede komen aan de Nederlandse gemeenschap;
- Het verzoek heeft geen religieus, militair of politiek karakter;
- Het verzoek richt zich niet op één individu;
- Studiereizen en studentenfeesten worden niet ondersteund;
- Activiteiten met een negatief publiek imago worden niet ondersteund;
- Sporten en andere evenementen die het milieu onnodig belasten worden niet ondersteund;
- Het verzoek dient raakvlakken te hebben met Unilevers vitaliteitsmissie.
Unilever Nederland kent maximaal één keer per jaar een bijdrage aan hetzelfde doel toe. Voor het indienen van een verzoek kunt u gebruikmaken van het contactformulier, zie de link onderaan deze pagina. Het invullen van het contactformulier is geen garantie voor toekenning. De afdeling Sponsoring & partnerships streeft ernaar binnen vijf werkdagen op uw verzoek te reageren.
Voorbeelden sponsoring
- Sponsoring TV-Programmering;
- Sponsoring Daklozen/minderbedeelden;
- Sponsoring Feesten/Festivals;
- Sponsoring Gezondheid;
- Sponsoring Natuur/milieu;
- Sponsoring Projecten buitenland;
- Sponsoring Scouting;
- Sponsoring Sport/bewegen;
- Sponsoring Studie/school;
- Sponsoring Supermarkt-/winkelactiviteit;
- Sponsoring Tentoonstellingen/theater/cultuur;
- Sponsoring Verwennen/beauty;
- Overige sponsoring.